Friday, March 25, 2011

DSLR- Di Sebalik Lensa Rakus

ape yang rakus? aku  pon tak tau..haha.. rakus dari segi penjual DSLR dan pembeli DSLR itu sendiri..sekarang kalu jalan2, lepaking, outing, dating ke, dah bersepah orang usung DSLR masing2.. semua tak nak kalah..dalam mall ko naktangkap gambar pe?? haha.. aku rasa DSLR ni dah macam permainan kamera yang dijual kat pasar malam je sebab ramai sangat yang pakai..sebut je nikon D90, Canon 1000D, Sony Alpha, banyak lagila sampai berjenis2..

orang cakap zaman sekarang zaman moden, ramai orang kaya2..aku setuju! lagi2 di bandar, taraf hidup orang sini dah meningkat jika nak dibandingkan beberapa tahun sebelum ni. anak nak apa je, mak abah dorang mesti akan sedaya upaya sediakan sampai terpaksa kerja over time.. nak je barang, mintak je..mesti dapat..xtaula mungkin dapaat barang yang nak @ dapat penampar dari abah sebab mintak barang mahal giler.. hahaha.aku dulu masa nak pau duit abah nk beli D5000, aku pancing slow2.."biar lambat asal dapat" pepatah mane ntah aku ambik ni..haha..

aku happy and bersyukur sebab abah akhirnya menghadiahkan ape yang aku idamkan walaupon aku xpandai sangat nak tangkap gambar ni.haha..'xpe, belajar la pelan2, t dah pandai ajarla abah plak" abah encourage aku..thanks abah!

No comments:

Post a Comment