Monday, April 11, 2011

aku, Chow Kit dan ayam kampung

haaa..jangan salah interpret tajuk di atas...ini bukan ayam yang "ayam" made in China, Vietnam ke Siam ek..ni ayam kampung yang berkhasiat..bila aku cerita pasal ayam kampung ni ambik kat Chow Kit mesti ade kawan aku pikir lain hahaha..tu ayam lain la, ni ayam lain..rutin aku kalau dekat rumah ialah selalu membantu ibu bapa ahhaha..dah macam ayat masa sekolah rendah dulu..

ayam kampung ni diambil adalah sebagai stok untuk dimasak, digoreng, digulai, dikarikan dan macam-macam lagila dekat SAS Restoran Ayam Kampung.selalunya omak eden akan koba kek eden " ekau esok poei Chow KIt yo, ambik ayam dari Reno"..bilo maso omak eden pandai cakap nogori pon aku tak tau..hahaha..

ramai orang akan cakap kenapa jauh bebenor ngambik ayamnye yob?? kat Nilai tak ade jual ke?..aku pass soalan tu pada mak, mak cerita yang dia dah riki semua tempat area Nilai tu yang ade cuma ayam daging je, ayam kampung illek kadawalik..hahaa..lagipon ambik kat Chow Kit murah dan senang sebab ade jugak barang lain yang nak dibeli dekat dalam Pasar Chow Kit tu macam bahan-bahan untuk laici kang, sayur-sayur dan jugak lontong asli..hehe

dulu, mak selalu suh pegi time pas subuh,sebab time tu jalan lengang dan orang pon tak bangun pagi lagi nak pegi pasar..haha.dan disebabkan tu jugak dari Nilai nak ke KL time subuh hari Sabtu aku boleh sampai dalam 20 minit je..hehhe..sekarang ni rutin dah berubah sedikit, ambik ayam ppukul 11 pagi plak,tapi still hari Sabtu, so kalau anada ade masa terluang bolehla join say ambik ayam di Chow Kit pada setiap hari Sabtu jam 11 pagi..haha dah macam promo rancangan kanak-kanak je..selalu aku pegi sorang je cume kadangkala bibik @ emak yang akan follow sekali sebab hanya diorang je tau nak beli barang-barang yang lain lagi..aku hanyalah supir yang ambilin ayam dong..hahaha


jalan masuk ke Chow Kit,melalui Jalan Raja Bot, nampak tak kedai sosilawati
kaki Reno menghalang pandangan ayam..Reno segan gambarnya dirakam,nampak kaki je
ayam penuh 1 besen, berat ooo!! huhu

P/S: inilah rutin saya setiap hari sabtu..heheh

No comments:

Post a Comment