Thursday, March 31, 2011

aku, gadis dan beg

minggu lepas ade satu hal pelik yang berlaku dalm hidup aku, bagi aku pelikla tak tau pulak bagi orang lain biasa je..aku seolah-olah berada dalam keadaan dejavu. bukan dejavu lagu BEYONCE atau cite dejavu DENZEL WASHINGTON. ni satu keadaan di mana ape yang pernah berlaku kat aku zaman sekolah dulu terjadi lagi pada aku..

alkisahnya, masa aku isi minyak keta kat SHELL karak, aku terjumpa seorang gadis di mana beg dia tertinggal atas kereta mase dia isi minyak, aku pon tegurla.." cik beg cik ni tertinggal atas bumbung.." gadis tu tak pasal2 terus tarik beg dia ngan cepat pastu terus masuk keta, muka dia seolah-olah menahan marah..aku jadi heran, hatiku berdetik, "apsal?"..tak semena2 benda tu ingatkan aku pada ape yang terhjadi kat aku masa sekolah dulu..

masa tu aku belajar kat PERAK, aku masuk tusyen untuk mendalami ilmu lagi2 SPM nak dekat.Nak dijadikan cerite, mase balik tusyen petang tu, aku tegurla gadis ni yang satu tempat tusyen ngan aku ni sebab beg galas dia zip terbukak, so aku takutla barang2 dia jatuh kena kaki emas aku ni..aku pon cakapla, " err cik, beg awak ni terbukak.." 2 je ayat yang terpacul dari mulut aku..gadis tu toleh, tenung aku satu macam pastu cepat2 dia naik OMNIBUS LOWER PERAK warna putih stripe hijau dan hitam.
 
esoknya kawan aku kat sekolah datng tegur aku," weh ni member aku ade pesan ni, kau jangan kacau awek dia, atau bercakap dengan awek dia lagi,faham??, ko tu asal dari bandar so, kalu pape jadi aku mesti backup budak kampung aku, ko orang luar, sorryla, member tak member.." aku diam je masa member aku tu sampaikan warning budak kampung dia..pastu aku senyum je, aku rasa kelakar plak sebab benda remeh macam tu pon leh jadi hal besor.ate mike pon bukan le elok sangat ye dok??--dialect perak aku menyerlah...haha

sudahnya aku quit tusyen  bukan sebab aku takut ke ape tapi sebab aku malas nak menghadap muka gadis tu lagi dan aku sendiri pon malas nak cari pasal..dan sejak hari tu jugakla termaktubnya dalam benak aku berkata, " siyes aku tak akan tegur lagi gadis dengan beg galas"..ape dia ingat teguran aku tu point untuk ayat awek ke?? haha

so insiden tusyen ngan stesen minyak tu menguatkan lagi point aku untuk remain silent from speak untuk tegur gadis dengan beg galas yang terbukak.barang dia nak jatuh ke, beg dia masuk angin ke, hah lantak..aku malas nak tegur lagi...

                             gambar hiasan, takde kena mengena pon ngan cite..haha

1 comment:

  1. xpe tapiq....jnji,niat kita tu yg penting..... :) kan kan..

    ReplyDelete