Monday, April 11, 2011

aku, abah dan panah

Gap yang panjang antara exam membuatkan otak aku mengambil keputusan untuk mengerakkan saraf motor aku melalui urat tunjang untuk menghasilkan pergerakan pulang ke rumah dengan tenaga motokar aku..haha..dah macam belajar sains tingkatan 3 agaknye..hahaha..selalu bila balik rumah ade je aktiviti yang abah akan jak aku pegi..mancing jom!!, abah tanya aku, aku pon jom!!!, menjala jom!!,aku pon jom..aku memang minat giler mancing, abah pon boleh tahan gak, tapi abah lagi suka menjala,banyak hasil katanya..abah memang kuat tangan dia,sebab pe aku cakap macam tu?? asal abah tebar jala je, bukak cantik je, aku tebar tak penah je bukak, kuncup je..berat oo jala...abah cakap lagi lebar, lagi berat..hehe..

abah berbakat jugak dalam sukan seperti bowling dengan snooker, kalau snooker, abah tuju bola masuk je..aku ni je yang noob..huhu..baru-baru ni aku ade aktiviti baru dengan abah,ARCHERY @ MEMANAH. port memanah ni kitorang jumpa masa adik aku ade tournament bowling dekat SUNWAY..sementara mak aku jadi supporter @ pengkritik bowling adik aku, aku dan abah sambil-sambil tu pegi la try tempat memanah sebelah SUNWAY MEGALANES..orang kata selalu nak main ice skating kalau datang Sunway, tapi aku rsa best lagi memanah..hehe ececeh padahal nak cover yang aku ni tak pandai men roller blade dan ice skating..hehehe

bestnya memanah ni bila aku dapat aim tengah-tengah tu so aku dan abah akan mula cabar mencabar..ahahha...abah walaupon pakai spek mata, dia punya aim tepat oo..huhu..port memanah ni satu company dengan port memanah kat GENTING HIGHLAND tu ha, takkan la nak memanah sampai nak memanjat gunung genting tu ye dak?? baik pergi SUNWAY je..hehe

tengok abah aim,macam robin hood..haha..btw,bow tu berat oo..  


sesiapa yang rasa nak try benda baru ke, nak release tension ke bolehla try memanah ni, quite fun lagi-lagi bila korang dapat shoot target dengan tepat. kalau rasa nak praktis, ambik macam aku dan abah, 250 arrow..tercabut tangan..hahaha


yang dalam bekas tu baru 50 je, kali la dengan 5..bow 2 berat dia 26 paun..huhu


kalau korang boleh shoot yang kuning tu, memang respectla..hehehe



P/S: adeh tangan aku masih sakit, 250 arrow banyak kot..hahaha

No comments:

Post a Comment