Saturday, April 2, 2011

aku dan broadband

aku tak tau nak cakap ape  bile aku tgk bil handphone aku last month..terkejut aku! "incik ar,u punya bil oo, semua rm711.45 sen saja" amoi kat plaza alam sentral tu bagitau aku..hari tu antara hari paling teruk pernah aku lalui dan membuatkan aku sedar yang public phone skang dah leh letak kat muzium,sebab pe? dorang ni dah extinct, tak wujud dalam kampus aku ni..aku melilau le nak cari public phone sebab aku nak kol mak aku..nak pinjam handphone member, aku dah tebal muka,jadi nak tak nak aku kena gak pegi buat handphone aku dari kena barred.

lepas je amoi tu cakap bil aku banyak tu, aku tanya dia "amoi, wo ai ni amoi"...amoi tu gelak, persis gadis korea..hahaha ceh sebenarnya aku nak tanya "bil handphone saya berapa?', " u punya call and message bil untuk 3 bulan punya hanya rm102.50 sahaja." aku terkejut lagi, "yang balance lagi beberape ratus tu datang dari mane?" aku tanya lagi, " u punya broadband sama itu BB Internet services"..amoi tu wat muka comel masa dia explain...aiyo...aku pun pikir balik kat mane aku letak broadband aku 2..

alkisah, sebelum ni sim kad phone aku ni no prepaid, aku beli rm 8.80 je time tu,pas2 one day mak eden tepon, " abang, mak guna no abang untuk parallel ngan broadband ni ye??"..aku ye kan jela, at least umah eden ado tenet dan mungkin omak den nk main internet untuk wat keja ke..last2 aku dapat tau yang broadband ni sebenarnya ade caj tersembunyi, kena plak access @ connection area umah aku  tak berapa kuat..sudahnya broadband tu balik semula ke dalam kotak dia..la ni, kotak tu pi mana pon kami tak tau..huhu

mak pesan suruh pegi report polis,at least aku tak payah bayar untuk modem tenet 2 untuk membatalkan kontrak broadband aku..sabarla omak, eden pas exam nanti baru eden poei balai buat report..heheh

ni seakan-akan brodband aku, tapi aku punya cap huawei..


P/S: nasihat aku kalau rasa perlu, baru angkat, kalau rasa tak perlu, better pegi cc..hehehe

No comments:

Post a Comment